2007-08-10

En ursäkt



Jag måste be om ursäkt för att rapporteringen uteblivit idag. Jag är själv besviken på det.

Vi blev 13, 14 och 15 idag. Det kunde blivit bra mycket bättre, men (och här kommer ursäkterna ;-) ) så fort vi kämpat oss till (välförtjänt tycker jag själv) en fin placering så gav vi bort det. En incident med regatta.nu ledde till en 720. Vi gick fel väg sista biten in mot kryssmärket varje ggn och fick ducka mängder med båtar och/eller segla i skitvind. Vi hittade inte höjden och kunde inte hantera störd vind. Och så fortsqatte det. Stolpe ut! Ändå var det mycket som funkade riktigt riktigt bra tex starterna och vägvalet. Men så.,.. stolpe ut. Vi avslutade inte benen bra.
Sabbade för oss själva.

Därför hade vi mycket att prata igenom mellan racen. Jag hann helt enkelt inte med bloggen. Sorry!

På vägen in och ikväll har vi, tror vi, förstått en hel del. I morgon får vi se om vi kan omsätta det i praktiken.

Jag hoppas blogga som vanligt imorgon.

1 kommentar:

Patrick sa...

Du är ursäktad. Jag räknar iskallt med att ni lärt av misstagen och spikar minst en segling på lördag ;). Om jag inte räknat helt fel så hade ni varit bland de tre om ni inte tjuvat i första. Med andra ord potentialen finns.